16-4-072 Analiza porównawcza postępowania fizjoterapeutycznego u dzieci ze zdiagnozowanym autyzmem atypowym - N. Habik et al

Dostępność: duża ilość
Wysyłka w: Natychmiast
Dostawa: Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności sprawdź formy dostawy
Cena: 7,00 zł 7.00
ilość szt.

towar niedostępny

dodaj do przechowalni
Ocena: 0
Producent: DJ Studio
Kod produktu: A6F0-9613A_20210722130756

Opis

N. Habik, P. Wieczorkowski, Z. Śliwiński – Comparative analysis physiotherapy in children with atypical autism. FP 2016; 16(4); 72-81

Streszczenie

Wstęp. Autyzm jest całościowym zaburzeniem rozwoju mającym wpływ na wszystkie obszary funkcjonowania dziecka. Powoduje zaburzenia w nawiązywaniu komunikacji interpersonalnych. Prowadzi do występowania trudności w podporządkowywaniu się regułom społecznym wynikającym z braku ich zrozumienia.
Materiał i metodyka. W pracy został opisany przypadek dwójki dzieci Zuzanny i Aleksandra, którzy uczęszczali na zajęcia fizjoterapeutyczne do placówki Krajowego Towarzystwa Autyzmu w Kielcach raz w tygodniu po 1 godzinie zajęć z fizjoterapeutą. Badania odbywały się od listopada 2015 r. do marca 2016r. Dzieci były w wieku 4 lat. Ocenie poddano model PEP dzieci w skali 0-5.
Wyniki. U dzieci z autyzmem atypowym zaburzona jest percepcja, komunikacja i mowa. Najmniejszą trudność sprawiają wykonywanie zadań z zakresu motoryki dużej i koordynacji. Badany chłopiec wykazywał lepsze rokowanie w porównaniu z dziewczynką.
Wnioski. Dzieci z rozpoznanym autyzmem atypowym różnią się ze względu na płeć w zakresie rozwoju psychofizycznego. Fizjoterapia wpływa na zmniejszenie zaburzeń ze spektrum autyzmu zdiagnozowanego według profilu psychoedukacyjnego PEP. Płeć ma znaczący wpływ na stopień rozwoju motoryki dużej i małej u dzieci z ASD.

Słowa kluczowe:

autyzm, ASD, fizjoterapia, profil psychoedukacyjny

Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności

Kraj wysyłki:
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl